• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5381 -
  • ۱۴۰۱ سه شنبه ۲۹ آذر

توضيح سازمان سينمايي

سازمان سينمايي در پاسخ به يادداشت ديروز « اعتماد» جوابيه‌اي براي روزنامه ارسال كرده است

پيرو درج يادداشتي در صفحه ۱۲ شماره ۵۳۸۰ روزنامه اعتماد به تاريخ ۲۸ آذر ۱۴۰۱ خواهشمند است توضيحات روابط عمومي سازمان امور سينمايي، سمعي و بصري وفق قانون مطبوعات در اولين شماره منتشر شود.
در پي ناآرامي‌هاي اخير و مسائل پيش‌آمده براي برخي از سينماگران كميته مشترك ويژه‌اي متشكل از نمايندگان سازمان سينمايي، قوه قضاييه و خانه سينما به منظور سرعت‌بخشي به روند رسيدگي به مشكلات ايجاد شد. اهم اقدامات انجام‌شده در راستاي مساعدت براي آزادي يا رفع مشكلات سينماگران به شرح زير است. 
- تشكيل كارگروه متشكل از نماينده دادستان و نمايندگان سازمان سينمايي براي شناسايي افراد داراي پرونده قضايي 
-  برگزاري جلسات مختلف با معاون محترم دادستان كل كشور به منظور حل‌وفصل پرونده قضايي سينماگران
- تشكيل كميته حمايت قضايي جهت پيگيري آزادي سينماگران در بند با حضور نمايندگان خانه سينما، دادستان كل كشور و سازمان سينمايي و برگزاري جلسات  متعدد
- برگزاري جلسات با نهادهاي امنيتي به منظور بررسي وضعيت پرونده سينماگران و كمك به حل مشكلات آنها
-  پيگيري مداوم جهت رفع ممنوع‌الخروجي سينماگران، تبديل بازداشت و زنداني برخي سينماگران به قرار وثيقه كه به‌طور مستمر ادامه دارد.
آنچه مسلم است متاسفانه بي‌انصافي مشهودي در قضاوت نويسنده محترم وجود دارد كه با قضاوت مديرمسوول روزنامه كه در سرمقاله روز شنبه منتشر شد كاملا در تعارض است.  سازمان امور سينمايي از آغاز اتفاقات اخير ضمن برگزاري نشست‌هاي مختلف با هنرمندان، در فضاي افكار عمومي براي تلطيف فضاي موجود و پرهيز از دوقطبي‌گرايي برحسب وظيفه تا حد امكان تلاش كرده به كساني كه دچار مشكل شده‌اند، كمك كند و در اين زمينه دستگاه‌هاي امنيتي و قضايي تعامل و همكاري‌ با مجموعه وزارت فرهنگ را دارند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون